3330- SELEF-İ SALİHÎN سلفِ صالحين : Ehl-i Sünnet ve Cemaatin ilk rehberleri ve Tabiîn ile ashabın ileri gelenleri ve Tebe-i Tabiînden olan müslümanlar. Diğer bir ifade ile Hicretten sonra ilk üçasır içinde yaşamış olan müslümanlar ki, en faziletli zatlardır. Kelâm ilmi üleması, bu devreyi beşinci asra kadar kabul ederler. (Bak: Sabıkîn-i İslâm, Sahabe ve T.T.ci:5 shf: 432’de 2. bölüm)
3331- “Millet-i İslâm üçyüz seneye kadar mümtaz ve serfiraz ve beşyüz seneye kadar filcümle mazhar-ı kemaldir.”(Mu. 30)
“Malum olduğu üzere; her yüz seneye bir karn, bir asır denir. Hicret-i Nebeviyyeden itibaren zamanımıza kadar geçen müddet, on dört karn=asır teşkil etmektedir. Bu karnların en hayırlısı, -bir hadis-i şeriften müstefad olduğu üzere- birinci karndır, sonra ikinci ve daha sonra üçüncü karndır. Bunlara “Kurun-u Selase” denilir. Birinci karnda ashab-ı kiram bulunmuştur. Sahabe-i kiramdan en son vefat eden Ebuttufeyl Amir’dir ki, vefatı 100 senesine müsadiftir. İkinci karnda tabiîn yani ashab-ı kirama mülaki olmuş olan müslümanlar bulunmuşlardır. Tabiînden en son vefat eden zat da Halef İbn-i Halife’dir ki, vefatı 180 senesine müsadiftir. Üçüncü karnda da tebe-i tabiîn, yani tabiîni görmüş olan ehl-i İslâm bulunmuşlardır. Bu üç karnda sıdk ve adl, salah-ı hal galib bulunmuştur. Bu üç asırda İslâm hukuku, büyük inkişaflar göstermiş, bunlarda büyük müçtehidler yetişmiş, İslâm hukuku başlıca bir ilim halinde tedvin edilmiştir. Sahabe-i kiramdan bir çoklarına mülaki olan müslümanlara “kibar-ı tabiîn” bilahare dünyaya gelip pek azına mülaki olan müslümanlara da “sıgar-ı tabiîn” ünvanı verilmiştir.” (H.İ.ci: l, shf:332)
İbn-i Mace, 36. Kitab-ül Fiten, 28. bab, 4058. hadis, ümmetin beş tabaka olduğunu kaydeder.